La Ronda, aparcada ‘sine die’

“Ronda Mataró/Maresme queda definitivament aturada a l’espera d’un projecte consensuat amb el territori”.

Aquest és el compromís que la mobilització ciutadana organitzada a l’entorn de la coordinadora Preservem el Maresme ha arrencat de l’actual govern de la Generalitat, després que en l’anterior legislatura, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, en mans del PSC, pretengués tirar endavant la construcció de calçades laterals segregades al costat de l’autopista C-32 entre Montgat i Mataró.

Durant anys, l’oposició a aquest projecte -del qual se’n parlava des de la dècada dels anys 80 del segle XX- va ser un autèntic acte de fe sostinguda per un grapat de militants ecologistes de pedra picada: primer a través de la Coordinadora de Defensa de la Serra de Marina (Codesema) i, més endavant, per mitjà d’una plataforma de col·lectius locals -l’extingida Xarxa Maresme-, de la qual La Garnatxa en va formar part des del primer dia.

En els darrers temps, i amb l’espantall d’un estudi informatiu sobre la taula, el moviment de base es va eixamplar. S’hi van implicar el teixit veïnal, les plataformes ciutadanes antipeatges i alguns col·lectius i partits polítics. I el més important: es va guanyar la batalla de l’opinió pública. Amb tot, el camí no ha estat fàcil i ha calgut fer mans i mànigues per informar, sensibilitzar i mobilitzar la població amb multitud d’actes públics, reunions institucionals, l’elaboració d’un estudi alternatiu parcial i una manifestació a Mataró, el novembre de 2010.

Per celebrar la suspensió sine die del projecte, Preservem el Maresme va organitzar, el passat 17 de juliol, un dinar popular a Argentona que va aplegar més de 150 activistes d’arreu de la comarca.

Moltes felicitats i molts ànims a tots i totes, ja que encara resta feina molta a fer! Per començar, caldrà seguir de prop les passes que la comissió de mobilitat del Consell Comarcal vagi fent en aquesta matèria amb l’ànim de participar-hi i influir-hi, si és possible i es troben els canals adequats. I caldrà, també i especialment, vetllar perquè els diners compromesos des de Madrid (400 milions d’euros) siguin efectivament transferits a Catalunya, i perquè siguin esmerçats, prioritàriament, en la millora de l’oferta de transport públic i no pas en la construcció de noves infraestructures.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: